تفاوت شمش طلا با طلای آب شده

شمش طلا چیست؟

در عرف بازار آبشده هایی که عیار آنها بالا باشد را شمش می‌نامند. در تولید این قطعه گران‌بها باید دقت زیادی به عمل آید تا خلوص آن مناسب باشد در اکثر مواقع شمش طلا با عیار بالا به صرفه نیست، زیرا علاوه بر پول آن باید کارمزدش را نیز پرداخت کنید. این نوع طلا هم در داخل کشور و هم در سطح بین‌المللی شناخته و مورد تأیید است.

شمش طلا بخریم یا طلای آبشده؟

اگر هدف شما سرمایه گذاری امن با خیال راحت است، سرمایه گذاری روی کالای شرکت معتبر و معروف و البته مورد تائید از طرف بخش‌های مربوطه در کشور پیشنهاد ما است. ولی اگر بخواهید سرمایه گذاری کورکورانه و احتمال از دست دادن سرمایه خود را دارید می‌توانید از هر مغازه و یا شرکتی که اسمش را طلافروش و طلاساز بگذارد خرید کنید و خودتان علت ضرر و از بین رفتن سرمایه‌تان شوید.

شمش های طلای چند گرمی بخریم؟

وزن این نوع طلاها گوناگون است. شرکت‌ها به خاطر بازار هدف و بازاری که در اختیار دارند در رِنج‌های مشخصی تولید و روانه بازار می‌کنند. وزن شمشی که در عروسی دوستتان برای هدیه به او خرید می‌کنید با شمش سرمایه گذاری قطعاً تفاوت زیادی خواهد داشت. افراد بر حسب دارایی و سرمایه‌ای که برای معامله در نظر گرفته‌اند شروع به خرید آن در رِنج‌های مختلف می‌کنند.

تفاوت شمش طلا با طلای آبشده :

مهمترین و اولین تفاوت طلای آبشده با شمش طلا در عیار طلا است.

طلای آب شده به طلاهای از مد افتاده و خاک گرفته طلا فروشی ها گفته میشود و عیار تمام آنها 18 است، پس عیار طلای آب شده نیز 18 یا کمی بیشتر از عیار 18 میباشد.

اما عیار شمش های طلا 24 است و دارای کمترین ناخالصی هستند، حتی به آنها عنوان طلای خام هم داده میشود.

دومین تفاوت بین شمش طلا و طلای آبشده در نحوه خرید و فروش آنها است.

شمش طلا بین المللی است در حالی که طلای آبشده را فقط در ایران میتوانید خرید و فروش کنید.

شاید برایتان سوال پیش اید که چرا اینگونه است؟!

از لحاظ ظاهری شکل هر دو یکسان است و تفاوت تنها در عیار آنها است که گواهی استاندارد بین المللی به طلای آب شده تعلق نمیگرد.

سومین تفاوت طلای آب شده و شمش در ابعاد آنها است. شما طلای آب شده را در شکل های مختلفی میبینید و هیچ قاعده و قانونی ندارد اما شمش ها بین المللی هستند و دارای ابعاد و وزن های مشخص هستند.

 چهارمین تفاوت عرضه طلای آب شده و شمش است. شمش های شرکتی دارای علائم حک شده با عیار مشخص و تضمین شده هستند اما طلای آبشده اینگونه نیست. به همین جهت شمش طلا دارای اعتبار بیشتری است و با خیال راحتتر میتوان به خرید و فروش آن پرداخت.

طلای آب‌ شده بخریم یا مصنوعات طلا؟

چرا غالباً روی طلای آب‎شده سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ آیا با خرید طلای آبشده ضرر می‌کنیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که مشتریان ما از ما در شبکه‌های اجتماعی و بازار می‌پرسند.

این روزها که طلا به طرز چشم‎گیری گران شده است غالباً افراد ترجیح می‌دهند پول نقد خود را طلا بخرند تا به همراه تورم، طلای آن‌ها نیز گران شود و سود کنند؛ امّا چرا افراد به دنبال طلای آب شده می‌روند و کمتر مصنوعات طلا را می‌خرند؟!

 کسانی به سراغ خرید طلای آب شده می‌روند که خیال پرداخت اندکی اجرت و یا کارمزد را ندارند برای آنکه این مطلب را کاملاً درک کنید، مثالی می‌زنیم: اگر شما پول نقد خود را بخواهید مصنوعات طلا بخرید حداقل باید ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان اجرت ساخت برای هر گرم از آن، سود مغازه و مالیات ارزش افزونه را بپردازید اما روی طلای آب شده حداقل سودی که می‌پردازید ۵ الی ۲۰ هزار تومان است و خبری از اجرت و مالیات نیست.

البته قابل ذکر است که در روزهایی که بازار طلا با نوسانات قیمت همراه است و کمی آشفته به نظر می‌رسد سود طلای آبشده در هنگام خرید بیشتر از روزهای دیگر است؛

به عبارتی دیگر طلافروشان و دلالان سود بیشتری در معامله طلای آبشده برای خود در نظر می‌گیرند! ( در روزهایی که بازار طلا با نوسانات قیمت همراه است چون تقاضا برای خرید طلای آب‎شده زیاد است، قیمت طلا در بازار گران‌تر از قیمت واقعی و جهانی خود می‌شود که در این صورت می‌گویند قیمت طلا گرفتار حباب مثبت شده است).

دلیل دیگری که باعث می‌شود تا خرید طلای آب‎شده متقاضیان بیشتری داشته باشد مالیات ارزش بر افزوده است. برای خرید طلای آبشده هیچ مالیاتی لازم نیست که بپردازید.

فقط می‌ماند سود مغازه‌دار که آن هم بستگی دارد از کجا و چه زمانی طلای آب شده را می‌خرید! طلای آب شده اگر توسط مغازدارانی معتبر خرید و فروش شود، درصدی به عنوان سود مغازه به قیمت طلای آب شده اضافه می‌شود. این سود متغیر می‌باشد و بستگی به شرایط بازار دارد.

نتیجه گیری

 ما برای آسایش خیالتان پیشنهاد می‌کنیم از طلافروشی خرید کنید که او را می‌شناسید و به او اعتماد دارید، اما اگر آشنایی در این سرزمین پر رمز و راز ندارید بهتر است از یک طلافروش معتبر و زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر، طلای آبشده بخرید؛ مطمئن باشید ارزش پرداخت اندکی سود را دارد تا خیالتان از بابت عیار و انگی که روی طلای آب شده‌ خورده است، راحت باشد.

مجموعه ی طلای آساگلد دارای 20 سال سابقه کار در زمینه ی طلا و جواهر دارنده ی  پروانه کسب سازندگی و فروشندگی طلا از اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان میباشد. آساگلد معتبرترین، باسابقه ترین و پیشرفته ترین اتاق معاملات طلای آبشده در کشور می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.