طلای آبشده چیست؟

طلای آبشده

خرید طلا و سرمایه گذاری بر آن از متداول ترین شیوه های سرمایه گذاری در دهه های اخیر و خصوصا سالهای اخیر بوده است. چندین شیوه برای سرمایه گذاری طلا وجود دارد که یکی از آنها خرید فیزیکی طلا است که خود به خرید چندین نوع از طلا تقسیم بندی میشود. طلای زینتی، طلای دسته دوم، سکه و طلای آبشده.

با توجه به نیاز هر فرد، نوع خرید نیز متفاوت خواهد بود. اما در شرایط کلی و با توجه به نرخ تغییرات قیمت در دوران های اخیر، خرید طلا یکی از مطمئن ترین راه های سرمایه گذاری با بازدهی بالا و حفظ ارزش پول است. قصد ما در این مقاله شرح دادن فواید خرید طلای آب شده است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد طلای آبشده اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

طلای آبشده چیست؟

به طلایی که ذوب شده باشد طلای آبشده می گویند. معمولا طلا برای استفاده اشکال مشخصی دارد. یا به شکل شمش طلا است و یا به شکل سکه و یا اشکال دیگر. برای به دست آوردن طلای ابشده باید شمش طلا یا سایر جواهرات را ذوب کرد. طلای ذوب شده مخلوطی از طلا و فلزات دیگر است که به آلیاژ دلخواه رسیده است.

 

طلای آب شده چیست

 

البته عموما از طلاهای دست دوم و یا شکسته که مردم به طلافروشی ها میفروشند به دست می آید. این طلاها برای اینکه هدر نرود به کارگاه های ذوب طلا فرستاده میشوند تا در آنجا ذوب شوند و بلااستفاده نمانند. از این جهت است که طلای آبشده از ارزش بالایی برخوردار است.

مسئله مهم، در مورد عیار این نوع طلا است که با توجه به عیار طلاهای استفاده شده مشخص میشود. این عیار در ایران معمولا 18 عیار است. البته ممکن است کمی کمتر یا بیشتر نیز باشد.

طلای آبشده بهتر است یا دست دوم ؟

همانطور که گفتیم طلای آبشده را از طلای دست دوم تهیه می کنند. حالا سوال اینجاست که طلای دست دوم بخریم برای سرمایه گذاری یا طلای ابشده؟ کدام به صرفه تر است؟

بیایید کمی در مورد خرید طلا و سکه توضیح دهیم. شما در هنگام خرید طلا باید اجرت ساخت و مالیات پرداخت کنید. بر فرض که قیمتی را برای خرید طلا پرداخت کرده اید. حال فروشنده برای ساخت جواهر موردنظرتان هم مبلغی به عنوان اجرت ساخت دریافت میکند. در انتها هم مبلغی به عنوان مالیات به کل این مبلغ افزوده میشود.

این موضوع برای طلای دست دوم هم صدق می کند. اجرت کمتری نسبت به طلای نو دریافت میشود اما به هرشکل میزان قابل توجهی اجرت در هنگام خرید از خریدار دریافت میشود که بر قیمت فروش همان طلا تاثیر می گذارد.

در مورد سکه هم وضعیت به همین منوال است. با این فرق که اجرت ساخت به حق ضرب تبدیل شده است.

اما طلای ابشده هیچ کدام از این هزینه های اضافی را ندارد. همان مبلغ طلایی که اعلام شده است را برای هر گرم دریافت خواهند کرد و از همین رو این نوع طلا برای سرمایه گذاری بهتر است.

یک نکته جالب که شاید بدردتان بخورد این است که شما میتوانید همان طلا ابشده را به کوره بفرستید تا برایتان به شکل جواهر آماده کنند و در اختیارتان قرار دهند. قطعا هزینه کمتری نسبت به خرید طلای دست دوم و طلای نو خواهید پرداخت.

طلای آبشده بخریم یا سکه؟

در این مطلب اشاره ی ریزی به اینکه طلای ابشده بهتر است یا سکه کردیم. اما برای رفع سوالات ذهنی شما توضیحات مفصل تری برای شما محیا کرده ایم که میتواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

در این مطلب اشاره شد که نداشتن حق ضرب و اجرت ساخت برای طلای ابشده یکی از دلایل انتخاب این نوع طلا برای سرمایه گذاری است. اما این دلیل برای اعتماد به این نوع طلا کافیست؟

به طور قطع خرید سکه برای سرمایه گذاری بهتر از خرید طلای دست اول و یا حتی دست دوم است. چراکه سکه اجرت ساخت ندارد. اما اگر قصد دارید علاوه بر سرمایه گذاری از طلای خریداری شده به عنوان زیورالات تزینی نیز بهره ببرید داستان متفاوت خواهد شد و تصمیم دیگری باید بگیرید.

اگر طلای آبشده خریده اید میتوانید آن را به شکل دلخواه دربیاورید و از آن در جهت تزیینی بهره ببرید و اگر سکه خریده اید میتوانید آن را در گاوصندوق قرار دهید و از امنیت آن مطمئن شوید و این در حالی است که سرقت طلای تزیینی بسیار راحت تر از سکه است. چراکه عموما در معرض دید سایرین قرار دارد.

در انتها هم شما با توجه به نیازتان باید انتخاب کنید که چه چیزی برایتان مناسب تر است.

 

نحوه معامله طلای آبشده؟

شما با مراجعه به مراکز خرید و فروش طلا می توانید اقدام به معامله طلای آبشده کنید. در معامله طلای آبشده نیازی به پرداخت کارمزد بالا و یا مالیات نیست. تنها 1 درصد مالیات در هنگام خرید و فروش باید پرداخت شود که در مقابل معاملات سکه و طلای دست اول و دست دوم مقدار ناچیزی به حساب می آید.

طلای آبشده

معمولا عیار طلا 18 عیار است اما چون ترکیبی است باید حتما عیار دقیق آن را بدست آورید. برای این منظور میتوانید از انگ زدن و یا کد رهگیری موجود بر روی آن بهره بگیرید.

قیمت طلای آبشده

این نوع طلا هم مانند طلای معمولی است و با نوسانات بازار تغییر خواهد کرد. نکته جالب توجه این است قیمت طلای آبشده همیشه از سال قبل بیشتر است و این نشان دهنده رشد این نوع طلا است. و چون کارمزد کمی دارد مطمئنا نسبت به سایر سرمایه گذاری های طلا، مناسب تر است.

قیمت طلای آبشده به شکل دقیق مشخص نیست. چراکه نوسانات بازار ارز تاثیرات مستقیمی بر روی آن دارد و در دوره کنونی باید منتظر قیمت ها در لحظه بود. اما به طور قطع سرمایه گذاری بر روی طلا یک بازی برد برد است.

 

طلای آبشده از کجا بخریم؟

معرفی یک مرکز خرید معتبر برای خرید طلای آبشده کمی دشوار است. عموما طلافروشی ها طلای آب شده برای فروش دارند و یا اگر به آنها سفارش دهید برایتان خواهند آورد. اما نکاتی است که قبل از خرید باید آنها دقت کنید.

نکته بعدی دقت به انگ روی طلا است. حتما به عیار آن توجه کنید تا هنگام خرید یا فروش عیار را کم و زیاد نکنند.

فروش این نوع طلا به این علت که جزو مواد خام ساختن طلا است، بسیار ساده است. اما خریدارن متقلب ممکن است قصد فریب دادن شما را داشته باشند.

اگر از یه مکان مورد اعتماد خرید کنید و به موارد فوق و قیمت درست طلا در آن بازه توجه کنید، مطمئنا یک سرمایه گذاری عالی کرده اید.

 

مجموعه ی طلای آساگلد دارای 20 سال سابقه کار در زمینه ی طلا و جواهر دارنده ی  پروانه کسب سازندگی و فروشندگی طلا از اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان میباشد. آساگلد معتبرترین، باسابقه ترین و پیشرفته ترین اتاق معاملات طلای آبشده در کشور می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.