منظور از طلای آب شده نقدی چیست؟

تفاوت طلای آب شده نقدی و کاغذی

طلای آب شده به دو صورت نقدی و کاغذی معامله می شود قبل از هر توضیحی ابتدا به این سه سوال پاسخ می‌دهیم: طلای آب شده نقدی چیست؟، طلای آب شده کاغذی چیست؟، طلای اب شده شنبه ای و فردایی چیست؟

طلا آب شده نقدی:

در این نوع معامله همانطور که از اسمش پیداست همه چیز نقدی است. یعنی شما کالای خود را در همان روزی که می‌خرید با انگ و عیار مشخص دریافت می‌کنید. دقیقا مانند خرید سکه، پول را پرداخت می‌کنید و کالا را که در این جا طلای آب شده باشد تحویل می‌گیرید. این نوع معاملات کاملا قانونی و شرعی است و بسیار کم ریسک تر و مطمئن تر از خرید کاغذی طلا است.

آیا معاملات کاغذی طلا قانونی است؟

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران و شهرستان‌ها، معاملات غیر فیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی که هیچگونه مبادله ای بصورت فیزیکی در آن انجام نمی‌گیرد را غیر قانونی دانست. چرا که سبب شده تا بازار طلا دچار نوسان شود. در مورخه 99/04/16 غیر مجاز بودن و وصف مجرمانه این معاملات اعلام و بر اساس آن برخورد جدی از طرف مراجع انتظامی و قضایی با متخلفان در این امر (چه فروشنده و چه معاملگر) در دستور کار قرار گرفته است.

در این نوع معاملات هیچ کالایی رد و بدل نمی‌شود! یعنی چی؟

یعنی شما بدون اینکه طلایی را به صورت فیزیکی دریافت کنید فقط روی کاغذ و با حرف به خرید و فروش آن می‌پردازید. بازار طلای اب شده کاغذی بسیار پر ریسک و پر از فوت وفن های خاص خودش است. برای تازه واردان و کسانی که تجربه ای در زمینه خرید و فروش آن ندارند ورود به بازار کاغذی پیشنهاد نمی‌شود.
طلا ابشده شرطی نیز از زیر مجموعه‌های معاملات کاغذی هستند. برای مثال وقتی کسی وارد بازار خرید و فروش طلای ابشده شرطی می شود در واقع کالا را با شرط خریداری می‌کند. یعنی کالایی که خرید وفروش می‌شود عیارمشخصی ندارد و به شرط مشخص شدن عیار آن در ری‌گیری معامله صورت می‌گیرد. معمولا دراین مبادلات عیار طلای اب شده را 750 در نظر می‌گیرند. اما اگر مشتری غریبه باشد و اعتباری در بازار نداشته باشد عیار آن را 740 منظور می‌کنند و بنا برهمین عیار به خرید وفروش طلای اب شده می‌پردازند. این نوع معاملات در بازار طلا انجام می‌شود وهیچ پیگیری قانونی برای آن وجود ندارد ولی قرارداد های اتی در بازار بورس و زیر نظر سازمان بورس صورت می‌گیرد.

قیمت گذاری

نکته‌ی دیگری که باید بدانید راجع به قیمت گذاری هاست. آنچه در سایت ها و کانال‌های تلگرامی و یا حتی گروه‌های خصوصی بین طلا فروشان به عنوان قیمت اب شده مطرح می‌شود قیمت یک مثقال طلای 17 عیار است که در واقع همان مظنه است. بنابراین وقتی جایی دیدید قیمت یک گرم طلای اب شده 18 عیار را قرار داده‌اند بدانید که این قیمت با آن چیزی که به عنوان قیمت طلای اب شده در سایر سایت ها اعلام می‌شود متفاوت است. به زبانی دیگر قیمت یک گرم طلای اب شده 18 عیار همان قیمت یک گرم طلای 18 عیار است .

راه تبدیل مظنه به قیمت یک گرم طلای 18 عیار هم بسیار ساده است تنها کافی ست که مظنه را به عدد 4.33 تقسیم کنید.
در بازار طلای اب شده از اصطلاحاتی مانند مظنه اب شده فردایی و یا مظنه اب شده شنبه ای استفاده نمی کنند. چون جنسی که با ان معامله می کنند طلای اب شده است. بنابراین قیمت اب شده ی فردایی و کاغذی و… همه همان مظنه است (یک مثقال طلای 17 عیار).

 

نتیجه گیری

در پایان باید گفت خرید و فروش طلای اب شده نیاز به مهارت و کمی روحیه ریسک پذیری دارد چرا که اگر از جای معتبر و مورد اعتمادی خریداری نشود ممکن است خیلی راحت سرمایه‌ای که برای به دست اوردن آن سال ها زحمت کشیده‌اید را از دست بدهید. حال معاملات کاغذی بسیار پر ریسک تر است و مهارت بسیار بسیار بیشتری نیاز دارد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و سود کنید. بنابراین در انتخاب شیوه‌ی سرمایه گذاری خود بسیار دقت کنید و هرگزبدون تحقیق اقدامی نکنید.
.

 

مجموعه ی طلای آساگلد دارای 20 سال سابقه کار در زمینه ی طلا و جواهر دارنده ی  پروانه کسب سازندگی و فروشندگی طلا از اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان میباشد. آساگلد معتبرترین، باسابقه ترین و پیشرفته ترین اتاق معاملات طلا آبشده در کشور می باشد.

با توجه به نیاز بسیاری از مشتریان عزیز و مردم عزیز کشورمان به خرید و فروش طلا نظر به اینکه خرید و فروش طلا نیاز به دانش بسیار و دارای محاسبات پیچیده در خصوص قیمت و عیار طلا دارد و متاسفانه با وجود افراد سودجو تعداد زیادی از مراجعه کنندگان متوجه ی خرید طلای تقلبی یا دارای عیار اشتباه  و یا پست طلای شکسته و…  می شدند.

به همین جهت مجموعه ی آساگلد اقدام به راه اندازی وب سایت فروش  طلا نموده که همه بتوانند در این وبسایت با بهترین قیمت و بدون وجود واسطه با خیال راحت و مطمئن خرید نمایند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.